Smalkjūtība


Vispirms es noskatījos filmu ar šādu pat nosaukumu un Odriju Tatū galvenajā lomā.
Un tad es no kādas grāmatu blogeres apraksta uzzināju, ka "Smalkjūtība" ir uzņemta pēc Dāvida Foenkinosa (David Foenkinos) grāmatas ar tādu pat nosaukumu "Smalkjūtība" (La Delicatesse) un ka šis autors šogad ir bijis Latvijā.
Grāmatas sākumā centrā ir Natālija ar savu laimīgo pasauli, kura vienā brīdī beidzas, jo viņas vīru Fransuā izejot paskriet, notriec mašīna. Tālāk ir sēras un tas kā cilvēks to uztver un cenšas dzīvot tālāk. Un kādā dienā kāda neliela pārpratuma dēļ, Natālijas dzīvi krusto Markuss, un ar savu smalkjūtīgo attieksmi iekustina ledu Natālijas sirdī.
Natālijas portretējums šeit ir tāds īpatnējs un ja nebūtu redzējusi filmu, tad nezinu kādu es viņu iedomātos, jo autors vislaik uzsver viņas šarmu un skaistumu tai pat laikā nedodot dziļāku raksturojumu. Vismaz es to kaut kā lāgā ieraudzīt nespēju.
Citādi ir ar Markusu. Viņš ir zviedrs un viņš nav diez ko skaists un nebūt ne drosmīgs vīrietis. Tomēr visa šī situācija ar Natāliju atklāj viņa iekšējo pasauli, šaubas, bailes un sliktās atmiņas, kas ejot cauri satuvināšanās procesam, pamazām transformējas un Markuss piedzimst kā vīrietis.
Jāteic, grāmata ir tieši tāda pati kā filma un tas nepārsteidz, jo pats autors talkā ņemot savu brāli, darbu ir iedzīvinājis filmā un pat pierunājis Odriju Tatū spēlēt Natāliju, jo Natāliju viņš ir redzējis Odrijā.
Man vienlīdz labi patika gan grāmata, gan filma,tā, ka priecājos, ka izlasīju.

Grāmatu Bingo šī grāmata aizņem lauciņu "A Book You Heard About Online".

Komentāri

Populāras ziņas