Pī Dzīve


Jana Martela (Yann Martel) grāmata "Pī dzīve" (Life Of Pi) ir pamats filmai, kas šogad iznāca uz pasaules kinoekrāniem un aizkustināja pat dažu labu racionālo skeptiķi. Uzreiz jāsaka, filmu neesmu noskatījusies. Tāpēc bibliotēkā ieraugot šo grāmatu nopriecājos, ka būs pašai sava filma iekš manas iztēles.
Stāsts par indiešu zēna un Bengālijas tīģera ceļojumu glābšanas laivā pa Kluso okeānu.
Vērtējot kopumā, grāmata neatstāj vienaldzīgu. Interesanti bija fakti par zvēru dzīvi zoodārzos, to iedabu un dresēšanu. Mazliet mulsināja spriedumu par garīgumu un Diev-u/-iem, lai gan kopumā interesanti. Pats ceļojuma apraksts, nu man dažbrīd bija nelielas grūtības ar iztēli saistībā ar avārijas brīdi un plosta būvēšanu. Jā, un filmu arīdzan kādreiz noskatīšos, varbūt ne uzreiz, lai šobrīd tomēr paliek mans inscenējums.

Grāmatas nobeigumā ir epizode ar Pī Meksikas slimnīcā, kad to iztaujā divi Japānas ierēdņi, kam jānosakidro kuģa bojāeja. Viņi nenotic stāstam ar tīģeri, un tad Pī izstāsta vēl vienu stāstu. Jāteic, pēc otrā stāsta es apmulsu, jo autors atstāj lasītāja ziņā izlemt, kurš stāsts būs īstais. Es joprojām nezinu, man šķiet, ka, iespējams, neviens...

Komentāri

Populāras ziņas