Acs


Jāna Kaplinska (Jaan Kaplinski) grāmatu "Acs" (Silm) paņēmu tā iemesla dēļ, ka man patika vāks un arī grāmatas anotācija likās pieteikami interesanta - Dieva meklējumi.
Izlasīju un sākumā nevarēju tajā visā iebraukt, padomāju, šo to sapratu, bet joprojām mani pārņem sajūta, kas gan tajā darbā īsti bija domāts?
Novele "Acs" sastāv tā kā no divām daļām, kur pirmajā no igauņu zinātnieka skatu punkta tiek vēstīts par kādu tā paziņu I., kurš redz visu redzošo aci (Dievs, vai kas nu tas ir) un nolemj pievērsties teoloģijas studijām, cenšoties izprast kas tad īsti ir Dievs - vai visu mīlošais tēvs vai viens vienīgs sadists, kas nemitīgi pakļauj mūsu dzīvi jauniem pārbaudījumiem un ciešanām.
Otra noveles daļa sastāv no kāda žurnāla atstāsta, kur cik noprotu ir aprakstīta I. pieredze tiekoties ar Dieviem. Hā, hā, pasaule ir nepilnīga, neviens ne par ko nav atbildīgs, ej un paprasi tam dievam, kas "mani",šo Dievu, ir radījis.
Vispār ļoti interesantas idejas, kas ļauj pasakatīties uz konceptu par Dievu nedaudz savādāk un labi raksturo daudz kur izplatīto teicienu, ka "Dievs ir manī un Dievā esmu es".

Komentāri

Populāras ziņas