Vēl viena nāve Venēcijā


Esmu palaidusies slinkumā, taču man ir labs attaisnojums, skatos Vankūveras Olimpiskās spēles. :)
Taču esmu arī šo to jaunu izlasījusi. Šoreiz kārtējo Donnas Leonas grāmatu - "Velnišķīgais plāns" (Wilful Behaviour). Vispār izskatās, ka latviski ir izdotas kopumā tikai trīs grāmatas no tām 19 ko autore ir sarakstījusi.
Stāstiņš tāds - Kad pie komisāra Bruneti ierodas viņa sievas Paolas studente Klaudija Leonardo ar neparastu un diezgan nesaprotamu lūgumu attaisnot viņas sen notiesāto vectēvu, Bruneti nav sevišķi ieinteresēts, lai gan meitenes inteliģence un morālā stingrība viņu apbur. Taču, kad Klaudija tiek atrasta mirusi ar naža dūrienu brūcēm krūtīs, viņa vairs nav tikai Paolas studente, bet nokļūst arī kriminālpolicijas uzmanības lokā un komisārs Bruneti sāk izmeklēšanu...
Intriga saglabājas līdz pēdējām nodaļām, kurš tad īsti ir vainīgs meitenes nāvē un kāda ir saistība ar notikumiem, kas ir risinājušies 50 gadu senā pagātnē. Grāmatu caurvij vēstures tēma, kas aptver II. pasaules kara laika posmu. Un tai pat laikā nozieguma iemesli ir tikpat seni kā pasaule - nauda, meli un greizsirdība.
Tā kā šī ir 11 autores grāmata, galveno varoņu tēli ir spilgti izkristalizējušies. Mans lielākais atklājums šajā grāmatā bija sinjorīna Eletra, tāda kā sekretāre policijas iecirknī, kas lielu dienas daļu uzkrītoši lasa žurnālu Vogue, taču tai pat laikā ir apveltīta ar superspiedzes iemaņām un ārkārtīgi plašu draugu loku, kuri vienmēr var sniegt vajadzīgo informāciju vai uzinstelēt kādu nelegālu datu bāzīti.
Man jau patika, līdz ar to būs "jānomedī" atlikusī latviešu valodā izdotā grāmata.

Komentāri

Populāras ziņas