Zaptīšu sezona atklāta

Tieši tā, pirmās zaptītes jau rātni sēž burciņās. :)

Šo izklaides veidu atklāju pagājušā gada vasaras beigās. Un tad nu nodevos eksperimentiem gan saldiem, gan sāļiem. Jāteic, ar rezultātiem. Vismaz man šķiet, ka gandrīz viss pagājušogad radītais ir apēsts. :)
Nu lūk, un šogad sezona tika atklāta ar rabarberiem. Dārzā tādi aug un reiz pa reizei tiek vārīti ķīseļi vai cepatas rabarbermaizes, bet neviens man te nebija iedomājies taisīt rabarberu zapti. Tā kā mani šī doma ieintriģēja ķēros klāt portālam receptes.lv un noskatīju dažas receptes. Jāteic tur vismaz saistībā ar rabarberiem receptēs neviens ar baigo proporciju ievērošanu nav aizrāvies, līdz ar to arī mans garadarbs ir tāds improvizēts.
Principā, tieši tas arī man patīk zapšu vārīšanā, kad sametot visu katlā, tikai vārīšanas procesā var saprast, kas nu tur sanāks. Tad es jūtos kā tāda ragana, ir katls ar kaut ko mistisku, nāk tvaiki un siltums un es nepārtraukti maisu. Baigi foršas sajūtas.
Šajā reizē tapa rabarberu un apelsīnu zaptīte, kam piemtu klāt vēl kanēļa standziņu.
Recepte vairāk vai mazāk improvizēta, jo receptēs.lv nebija konkrētu proporciju.
Sagriezu apmēram kilogramu rabarberu, piegriezu klāt 5 apelsīnus (mājās vairāk nebija) un iemetu katlā veselu kanēļa standziņu. Visu to uzvāriju, tad liku klāt sākotnēji 500 g Dansuker ievārījuma cukuru, bet garšojot procesā piebēru vēl, tā likās labāka. Tad to visu kādu laiku pavārīju un pildīju burciņās.

Tāds nu lūk, iznākums. :)

Komentāri

Populāras ziņas