Citronu pīrāgs

Gribējās man ko šādā stilā uztaisīt jau kādu laiku, bet nu Lieldienas bij lielisks iemesls, lai beidzot ķertos tam klāt.
Galveno iedvesmas avotu sniedza žurnāla "Ievas māja" (Nr. 7; 05.04.-19.04.2012.) skaistā bilde ar citronu pīrāgu. Man ar tādu vajadzēja un tad nu ķēros klāt.
Negribēju visus svētkus novergot virtuvē, līdz ar to mīklu nopirku gatavu. Līdz ar to uz mīklas recepti neatsaukšos.
Citronu krēmu taisīju pēc receptes un protams, putoju olu baltumu, ko likt pa virsu.

Citronu krēms:

4 olas;
240 ml 10% kafijas krējums (man veikalā bija 200 ml paciņa, iztiku ar to);
120 g cukurs;
1 ēdamkarote rīvēta citrona miziņa (man bija mazāk);
100 ml svaiga citrona sulas.

Visas sastāvdaļas sajauc kopā un ieliek ledusskapī uz stundu "atpūsties".
Sākumā mīklu cep kādas 15-20 minūtes, tad izņem laukā ielej citronu krēmu un liek atpakaļ cepeškrāsnī uz kādām 30 minūtēm. Tad atdzesē, uzliek pa virsu garnējumu un liek atpakaļ cepties 10 minūtes (manā gadījumā bija kādas 20 minūtes pavisam kopā, kamēr palika brūngana virsiņa).

Garnējums:

3 olas baltumi;
100 g cukura.

Olas baltumus saputo stingrās putās un tad pievieno cukuru un saputo vēlreiz (tā, lai pagriežot bļotu augšpēdus nekas nelīst laukā).


Secinājumi pēc paveiktā:
1) Man garšoja.
2) Šāda tipa pīrāgus noteikti turpināšu cept, lai gan čakars ar visu taisīšanu nav diez ko liels, galvenā ir gaidīšana, kad viss izcepsies n`tās reizes.
3) Ja mamma nebūtu pateikusi, tad nemaz neiedomātos, ka tas saputotais olas baltums jācepj līdz paliek tāds brūngans, a es jau kārtīgi nogaidīju tās desmit minūtes un izvilku no cepeškrāsns laukā baltu kūku, nācās likt atpakaļ. Čaklā "Ievas mājas" recepšu autore gan šito fīču varēja pateikt priekšā, jo šito toč es nezināju.
4) Kāds var paskaidrot kāpēc pa nakti bija uzradušies tie cukura sīrupa pilieniņi?



Komentāri

Populāras ziņas