Atlantīdas meklējumos


Šo grāmatu nopirku pagājušo gadu Zvaigznes grāmatnīcas izpārdošanā pa 1 Ls. Un jāteic arī ļoti ilgi lasīju. Tam protams bija dažādi iemesli bet par to vēlāk.
Deivida Gibinsa (David Gibbins)darbs "Atlantīda" (Atlantis).
Nu es laikam saprotu kāpēc viņa bija pa 1 Ls. Nav jau tā, ka teiktu, ka baigi sliktā, bet baigi labā jau arī nav.

Grāmatas pieteikums bija daudzsološs - "Gadsimtiem ilgi cilvēkus interesējusi un valdzinājusi leģenda par Atlantīdu – teiksmaino salu, kuras iedzīvotāji sensenos laikos dzīvojuši pārticībā un harmonijā un kura it kā reiz pēkšņi pazudusi zem jūras viļņiem, neatstājot ne mazāko liecību par sevi.
Kādā dienā zemūdens arheologam Džekam Hovardam uzsmaida veiksme. Pētīdams senu mīnojiešu kuģa vraku Vidusjūrā, viņš kopā ar biedriem atrod kaut ko tādu, kas varētu izrādīties atslēga uz pazudušās civilizācijas atrašanās vietu. Gluži nejauši tajā pašā laikā slavens eģiptologs Moriss Hībermeijers uz kādas mūmijas krūtīm atrod papirusa strēmeli, kas izrādās fragments no vēstījuma par Atlantīdu. Gabaliņu pa gabaliņam liekot kopā novērojumus un minējumus, ar mūsdienu tehnikas palīdzību sāk veidoties ainas no senās, toties augsti attīstītās sabiedrības ikdienas dzīves.
Nojauzdami, ka atrodas uz pārsteidzoša atklājuma sliekšņa, zinātnieki pēkšņi konstatē, ka par zudušās pasaules dārgumiem ieinteresējas vēl kāds. Tad sākas bīstama spēle uz dzīvību un nāvi, un tās likmes ir ļoti augstas."

Taču sākot lasīt sākumā likās interesanti, tad jau garlaicīgi, tad es neko vairs nesapratu tehniskajos skaidrojumos un tad jau aizgāja zinātniskā fantastika, kas turpinājās asa sižeta grāvējā un galvenais varonis Džeks jau man sāka atgādināt Čaku Norisu. Nu vienīgā intriga bija ar ko tas viss beigsies (nē, nu es jau sapratu, protams, ka visi sliktie ies bojā, kā bez tā).
Nezinu labi vai slikti ir tas, ka autors ir zemūdens arheologs, līdz ar to darbs ir piebāzts ar zinātni, ko laikam mans prāts 100% nespēja uztvert un arī ieroči (visādi iznīcinātāji, šaujamie u.c.c) nav mana stiprā puse, kas mani diži interesētu.

Autoram tulkoti latviski ir vēl divi darbi, lai gan neesmu pārliecināta, ka esmu gatava tos izlasīt, jo šo lasīju kādus 9 mēnešus ar atstarpēm. It kā interesēja, tai pat laikā it kā garlaikoja. Nu labi, nobeigtd ir un grāmata tiks iemainīta tuvākajā grāmatu maiņas pasākumā.

Komentāri

Populāras ziņas